Día de los Enamorados / St Valentine's Day (Español- Inglés)


 Día de los Enamorados.
 Saint Valentine's Day.

  Are you in love?
 ¿Estás enamorado(a)?

  To fall in love.
  Enamorarse.

  I fell in love with you.
  Me enamoré de ti.

  I love you.
  Te amo. 

  I love him.
  Lo amo.

  I love her.
  La amo.

  I am in love with you.
  Estoy enamorado(a) de ti.

  I think of / about you.
  Pienso en ti.

  To hold hands.
  Ir de la mano.

  He / She kisses me.
  Él / Ella me besa.

  We are going out / We are dating.
  Estamos saliendo / pololeando.

  He is my boyfriend.
  Él es mi pololo. 

  She is my girlfriend.
  Ella es mi polola.

  We have a relationship.
  Tenemos una relación.

  I am head over heels in love with you.
  Estoy enamorado(a) hasta las patas / los huesos de ti.

  I miss you.
  Te extraño / Te echo de menos.

  Do you miss me?
  ¿Me echas de menos?

  I need you.
  Te necesito.

  I can't get you out of my head / my heart / my soul.
  No puedo sacarte de mi cabeza / mi corazón / mi alma.

  You are my soulmate.
  Eres mi alma gemela.

  I cannot (can't) forget you.
  No puedo olvidarte.

  






  

Comentarios